|
Szkoła Muzyczna I stopnia w Zespole Szkół Publicznych w Rymanowie
Godziny pracy sekretariatu:
8:00 - 16:00
Adres:
ul. Szkolna 2
38-480 Rymanów
Telefon/Fax:
13 4355020
13 4355055
mgr Dariusz Krzok w-ce dyrektor ds. Szkoły Muzycznej
tel. 602 871 454
e-mail: dariusz.krzok@gmail.com
Witamy Państwa na stronie Szkoły Muzycznej I stopnia w ZSP w Rymanowie.
Szkoła Muzyczna I st. w Rymanowie jest publiczną szkołą artystyczną, co oznacza, że nauka w niej jest bezpłatna.
Organ prowadzący - Gmina Rymanów.
Nadzór merytoryczny - Centrum Edukacji Artystycznej http://www.cea.art.pl (podlega Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego).
Szkoła Muzyczna I st. została powołana Uchwałą Rady Miejskiej w Rymanowie z dnia 22 marca 2013 r., działa od 1 września 2013 roku, dzięki temu uzdolnione dzieci i młodzież z terenu gminy mają szansę na profesjonalną edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej. Siedziba szkoły znajduje się w budynku Zespołu Szkół Publicznych w Rymanowie, przy ulicy Szkolnej 2.
W Szkole Muzycznej I st. pracuje obecnie 20 pedagogów. Są nimi wyłącznie artyści muzycy, doskonali instrumentaliści i teoretycy – absolwenci Akademii Muzycznych, pasjonaci, mający na swoim koncie szereg pedagogicznych sukcesów.
OFERTA
Nauczanie w szkole odbywa się w kilku systemach.
Stopień I ( podstawowy) składa się z dwóch cykli:
- sześcioletni (dziecięcy) dla dzieci od 6 do 8 lat
- czteroletni (młodzieżowy) dla uczniów w wieku 9 – 16 lat.
Szkoła Muzyczna I stopnia w Rymanowie zapewnia podstawowe wykształcenie muzyczne w zakresie gry na fortepianie, skrzypcach, akordeonie, gitarze, flecie, klarnecie, saksofonie, trąbce oraz podstaw teorii muzyki.
Zajęcia w Szkole Muzycznej I stopnia w Rymanowie odbywają się w godzinach popołudniowych. Programy wszystkich przedmiotów są zgodne z podstawami programowymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego oraz Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 2 lipca 2014 r. w sprawie nowych podstaw programowych dla klas pierwszych w roku szkolnym 2014/15.
Głównym celem jest nauczanie gry na instrumentach, rozwijanie uzdolnień muzycznych oraz kształtowanie wrażliwości estetycznej. Program nauki gry dostosowano do wieku, predyspozycji i zdolności ucznia.
Nauka gry na instrumencie opiera się na relacji mistrz-uczeń. Dzieci odkrywają pierwsze tajniki zawodu muzyka, uczą się podstaw gry, stopniowo poznają nowe techniki wykonawcze oraz uczą się interpretacji utworów. Szkoła Muzyczna przygotowuje wrażliwych i świadomych odbiorców sztuki poprzez indywidualne kształcenie w zakresie gry na wybranych instrumentach. Placówka wyróżnia się dużą aktywnością koncertową i działalnością artystyczną w środowisku lokalnym.
Szkoła oferuje:
- indywidualną opiekę nad uczniem,
- wspaniałą, życzliwą atmosferę,
- wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,
- prowadzenie zajęć zgodnie z wymogami MKiDN,
- przygotowanie uczniów do kontynuowania nauki w szkołach muzycznych II st.,
- organizowanie koncertów, popisów, prezentacji osiągnięć uczniów,
- uczestniczenie w przesłuchaniach, festiwalach i konkursach,
- organizowanie i uczestniczenie w seminariach z udziałem wybitnych muzyków z kraju i zagranicy,
- współdziałanie z samorządem lokalnym,
- współpracę z innymi szkołami muzycznymi w kraju,
- współpracę z instytucjami na terenie miasta, organizowanie wspólnych imprez.
Dlaczego warto posłać swoje dziecko do szkoły muzycznej?
Nauka w szkole muzycznej to przywilej (liczba miejsc ograniczona), ale także zobowiązanie, które przyjmują na siebie zarówno uczniowie jak i ich rodzice. Liczne badania naukowe dowodzą, że kontakt dziecka z muzyką stanowi niezwykły wkład w jego rozwój intelektualny i fizyczny. Właśnie dlatego dzieci uczęszczające do szkół muzycznych z reguły poprawiają wyniki także w innych, nieartystycznych przedmiotach. Uczą się dyscypliny, umiejętności organizowania czasu, lepiej radzą sobie ze stresem czy tremą, oswajają się z publicznymi występami. Edukacja muzyczna stymuluje rozwój umiejętności interpersonalnych, tak poszukiwanych na rynku pracy. |